Dieta Pentru Hemoroizi: Mic dejun, Pranz & Cina

Dieta Pentru Hemoroizi: Mic dejun, Pranz & Cina

Introducere

Adoptarea unei diete alimentare, reprezintă un prim pas ce trebuie urmat pentru managementul hemoroizilor. O dietă pentru hemoroizi bogată în fibre alimentare este recomandarea tuturor medicilor pentru evitarea constipației. Constipația este principala cauză a apariției hemoroizilor, de aici și importanța adoptării unui regim alimentar hemoroizi adecvat.

Dieta haotică și lipsa consumului de lichide, afectează atât tranzitul intestinal, implic hemoroizii, cât și întreg sistemul digestiv și organismul în general.

Vă recomandăm un consum constant de fibre alimentare, suficiente lichide, precum și unguente pentru tratarea simptomelor hemoroizilor, atunci când aceștia sunt încă mici, pentru a preveni creșterea lor în dimensiuni.

Regim alimentar hemoroizi personalizat

Pentru a vă asigura că urmați un regim alimentar complet și adecvat, dispunem de un plan foarte bine elaborat, gratuit și personalizat, realizat în colaborarea cu Dr. Urolog XYZ și Nutriționistul XZY. Durează doar câteva minute, iar planul este elaborat ținând cont de preferințele culinare, stilul de viață, vârstă, informații privind simptomatologia hemoroizilor și perioada de debut a acestora, precum și despre alte afecțiuni legate de tranzitul intestinal, ale fiecărui pacient.

Planul conține un întreg meniu pentru hemoroizi, de la mic dejun hemoroizi, până la prânz, cină și gustări.

Ce trebuie să mâncați când aveți hemoroizi?

Deși nu pare, regimul alimentar pentru hemoroizi este unul extrem de variat, atât timp cât este bogat în fibre alimentare și alimente ce nu zgârie sau irită colonul. Fibrele reprezintă o parte esențială a unei diete pentru hemoroizi și au multe beneficii. Ajută la îmbunătățirea sistemului digestiv, prevenirea constipației, dar și reducerea apariției bolilor de inimă, diabetului, colesterolului rău.

Printre alimentele sănătoase, ce conține fibre solubile și insolubile, recomandate de Dr. Alexandru, regăsim:

  • Legume – cartofi dulci (1.7 grame fibre *), conopidă (2 grame fibre *)
  • Cereale integrale – ovăz, tărâțe
  • Broccoli și alte legume crucifere
  • Anghinare
  • Rădăcinoase
  • Ardei roșu – conține atât fibre, cât și lichide (1.2 grame fibre *)

Dieta Pentru Hemoroizi Interni

Modificarea dietei obișnuite, implică un prim pas pentru managementul hemoroizilor interni. Consumați fructe de pădure, piersici, cereale integrale, mazăre verde, broccoli, morcovi, castraveți, chia, semințe de in, migdale, nuci. Mestecați foarte bine alimentele pentru a ajuta procesul de digestie.

Dieta Pentru Hemoroizi Externi

Pentru a preveni apariția hemoroizilor externi, asigurați-vă zilnic un aport suficient de fibre și lichide. Puteți consuma fasole, mazăre, linte, orz, ovăz, porumb, quinoa, orez brun, cartofi dulci, dovleac, pere, zmeură, prune.

Alimente interzise atunci când suferiți de hemoroizi

Atunci când suferiți de hemoroizi, este indicat să evitați alimentele ce au un conținut scăzut de fibre. Printre acestea regăsim lactatele, produsele din făină albă, carnea roșie și procesată, mâncarea prăjită, alimentele iuți și extra condimentate, dar și alcoolul.

Pentru a afla ce alimente trebuie să evitați atunci când aveți hemoroizi, vă invităm să citiți articolul dedicat Alimente interzise în cazul pacienților cu hemoroizi.

Fructe pentru hemoroizi

Fructele cu coajă, precum mere, pere, prune, caise, dar și cele viu colorate precum fructele de pădure, strugurii, căpșunile, zmeura, murele, sunt bogate în fibre insolubile și flavonoide, compuși ce ajută la ameliorarea hemoroizilor și la controlul acestora. Mai multe informații detaliate despre fructele ce pot fi consumate atunci când aveți hemoroizi, găsiți într-un articol dedicat Fructe pentru hemoroizi.

Alimente bogate în fibre pentru hemoroizi

Există o mulțime de alimente bogate în fibre pe care le puteți integra în dieta zilnică. Consumați cereale integrale, fasole, nuci, zucchini, mazăre, dovlecei, legume cu frunze verzi, ardei, castraveți. Vă invităm să citiți articolul dedicat Alimente bogate în fibre pentru hemoroizi, unde Dr. Alexandru vă explică în detaliu care sunt alimentele recomandate și beneficiile acestora.

Prevenție și ameliorare

Cu puțin interes, atenție și îndemânare, hemoroizii pot fi preveniți din timp și ameliorați la domiciliu, fără a fi nevoie de intervenții medicale dureroase.

Utilizați tratamente topice

Când observați primele semne ale apariției hemoroizilor, urmați un tratament la domiciliu constituit din tratamente topice. Unguentele, cremele și supozitoarele pentru hemoroizi vă vor ajuta să preveniți, dar și să ameliorați hemoroizii. Urmăriți cu atenție instrucțiunile de pe ambalaj, pentru efecte optime și de durată.

Hidratați-vă

Consumați cât mai multe lichide, pentru a menține un scaun ușor apos și a favoriza eliminarea lui ușor, fără să provoace iritații. Vă recomandăm ceaiul nostru pentru hemoroizi, datorită complexului de 8 plante naturale, cu puternice proprietăți antiinflamatorii, astringente, antiseptice, antibacteriene.

Efectuați regulat băi calde sau o baie de șezut

Băile calde de șezut cu ceaiuri pentru hemoroizi, bicarbonat de sodiu sau sare, vor avea beneficii majore în ameliorarea durerilor, mâncărimilor și iritațiilor provocate de hemoroizi. Efectuate de câteva ori pe zi, după mișcările intestinale, vor avea efecte benefice

Evitați șederea prelungită

Statul în șezut timp îndelungat, exercită presiune asupra vaselor de sânge hemoroidale, favorizând inflamarea acestora. Dacă locul de muncă implică șederea prelungită, încercați tot la 30 de minute să vă ridicați pentru câteva minute și să faceți mici pași în jurul biroului. Astfel, veți favoriza circulația sângelui și arterele ce inflamează hemoroizii. De astfel retragerea hemoroizilor externi se face prin evitarea statului pe scaun perioade indelungate.

Faceți sport regulat

O viață activă nu vă ajută doar să preveniți și ameliorați simptomele hemoroizilor. Practicând sport în mod regulat, exerciții ușoare și alergări, vă veți întări organismul și-l veți face mai rezistent în fața afecțiunilor de ordin medical.

Folosiți o pernă de hemoroizi

Pernele pentru hemoroizi dispun de o formă anatomică, special creată, pentru a ajuta la prevenirea formării hemoroizilor. Forma acestora permite ca, greutatea corpului să fie uniform distribuită pe toată zona șezutului, evitând presiunea asupra zonei anale.

Concluzie

Aportul zilnic de fibre poate fi satisfăcut doar prin consumul unei game variate de alimente. Adoptați o dietă sănătoasă, echilibrată și consumați cât mai multe lichide. De asemenea, mestecați mâncarea încet, fără grabă, pentru ca sistemul gastro-intestinal să nu aibă de suferit și să se adapteze mai ușor schimbărilor alimentare.

Hemoroizii, indiferent de natura lor, provoacă un disconfort major pentru mai mult de jumătate din populația globului. Alegeți să faceți o schimbare în viața dumneavoastră, pentru a evita apariția acestor senzații neplăcute, care vă pot afecta viața socială.

Alexandru Ionescu
Alexandru Ionescu

Medic Specializat pe Urologie cu peste 30 de ani de experienta in domeniu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.