Alimente bogate în fibre pentru hemoroizi

Alimente bogate în fibre pentru hemoroizi

Hemoroizii provoacă deseori simptome neplăcute, disconfort și sângerări anale. Acest lucru se întâmplă atunci când aveți un stil de viață haotic și mâncați dezechilibrat.

Există însă un remediu pentru ameliorarea simptomatologiei provocate de hemoroizi. Se pare că, un consum echilibrat de fibre alimentare, previne constipația și diaree, principalele cauze ale hemoroizilor.

Din ce în ce mai mulți medici prescriu pacienților un consum regulat de fibre și tratamente topice, din ingrediente naturale. Consumul de cereale integrale cu conținut scăzut de grăsimi și bogate în fibre, legume și fructe, așa cum vă recomandă medicul dumneavoastră, vă va ajuta să obțineți scaune moi și mai ușor de eliminat, prevenind astfel simptomele hemoroizilor.

Aflați exact ce fibre și ce alimente să consumați

Atunci când nu știți ce meniu diversificat să începeți, vă venim în ajutor cu un plan foarte bine elaborat, gratuit și personalizat, în funcție de obiceiurile alimentare și simptomele fiecăruia. Planul alimentar este făcut în colaborare cu Dr.Urolog XYZ ți Nutriționistul XZY, pentru efecte optime.

Elaborarea planului durează câteva minute. Trebuie să alegeți ce alimente doriți să consumați, ce stil de viață urmați (activ, sănătos, sedentar), să ne oferiți informații privind vârsta și diversele afecțiuni medicale și recomandări ale medicilor specialiști care vă tratează, precum și problemele legate de hemoroizi.

Vom elabora un meniu pentru hemoroizi, adaptat nevoilor dumneavoastră, care vă va ajuta. Tot ce trebuie să faceți este să îl urmați în fiecare zi, alături de un stil de viață activ.

Alimente bogate în fibre pentru hemoroizi

Potrivit medicilor, un adult sănătos ar trebui să consume14 grame de fibre pentru fiecare 1.000 de calorii consumate. Totuși, pentru femei se recomandă consumul a 25 grame de fibre, în timp de pentru bărbați, 35 grame de fibre, în fiecare zi.

Există o mulțime de alimente care conțin fibre și pe care le puteți consuma în diverse rețete, însă printre cele mai bune alimente pe care Dr. Alexandru le recomandă, vom regăsi tărâțe de grâu, fructe, anghinare, broccoli, cartofi dulci.

Tărâțele de grâu

Fructe

Fructele, precum mere, pere, prune uscate, sunt fibre insolubile și ajută la atenuarea simptomelor constipației. Sunt, de asemenea, bogate în vitamine, minerale și antioxidanți, proprietăți benefice pentru întregul organism.

Mai multe informații despre fructele recomandate și beneficiile lor, regăsiți în articolul dedicat

Dieta cu fructe pentru hemoroizi.

Linte

Lintea face parte din categoria leguminoaselor, fiind una din cele mai bune surse de fibre. O cană de linte gătită, are în jur de 15,6 grame de fibre. Alături de năut, fasole lima și mazăre, lintea vă asigură un aport zilnic de fibre substanțial.

Orz

Orzul este bogat într-o fibră cunoscută sub denumirea de beta-glucan. Această fibră este răspunzătoare pentru formarea unui gel vâscos în colon și înmuierea scaunului. De asemenea, orzul ajută la menținerea unei bune sănătății a colonului și a întregului tranzit intestinal.

Anghinare

Anghinarea conține în jur de 10 g de fibre, iar compușii săi, printre care riblofavina sau tiamina, favorizează reglarea tranzitului intestinal.

Cartofi dulci

Cartofii dulci, consumați cu tot cu coajă, sunt, de asemenea, surse bogate de fibre. Fiind bogați în fibre, cartofii dulci pot ajuta la tratarea constipației, promovând trecerii ușoară a scaunelor și ajutând astfel în managementul hemoroizilor.

Broccoli

Broccoli conține o mulțime de fibre alimentare, dar și un compus numit sulforafan. Acesta din urmă protejează intestinului și ajută la îmbunătățirea digestiei. O cană de broccoli crud conține în jur de 1,8 grame insolubile.

Ce alimente să evitați?

Alimentele extrem de procesate, bogate în grăsimi nesănătoase, zahăr sau carbohidrați rafinați, pot favoriza apariția constipației și formarea hemoroizilor. Reduceți riscul constipației și implicit a hemoroizilor, prin evitarea alimentelor:

  • Alimente sărate sau prăjite;
  • Gustări ambalate sărate și dulci de orice fel;
  • Lactate bogate în grăsimi;
  • Alimente procesate;
  • Carne roșie prăjită;
  • Energizante;
  • Alcool;
  • Cafea în exces.

Pentru mai multe detalii privind alimentele ce trebuie evitate în cazul bolilor hemoroidale, vă invităm să citiți articolul dedicat Alimente interzise în cazul pacienților cu hemoroizi.

Prevenție și ameliorare

Uneori, un regim alimentar nu este suficient pentru prevenirea și ameliorarea hemoroizilor. În astfel de cazuri, vă recomandăm să integrați în obiceiurile zilnice, și următoarele recomandări:

  • Aplicați local unguente și supozitoare pentru hemoroizi;
  • Adoptați un stil de viață activ și practicați exerciții fizice ușoare;
  • Evitați încordarea mișcărilor intestinale și mergeți la baie de câte ori simțiți nevoia.

Concluzie

Există multe alimente din cereale integrale, precum și legume și fructe care sunt bogate în fibre alimentare. Asigurați-vă un consumat de fibre recomandat de medicul dumneavoastră și în concordanță cu alte afecțiuni medicale. Cu toate acestea, nu uitați să evitați consumul alimentelor sărace în fibre și care vă pot irita colonul.

Alexandru Ionescu
Alexandru Ionescu

Medic Specializat pe Urologie cu peste 30 de ani de experienta in domeniu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.